Pengurusan sekolah dan PIBG

Guru dan kakitangan yang tidak berjaya fingerprint

SHARE
, / 3348

Aplikasi mySekolah mempunyai modul kehadiran guru dan kakitangan menggunakan fingerprint. Pembantu tadbir dan Penolong Kanan Pentadbiran dan Kurikulum yang bertanggungjawab untuk kehadiran guru dan kakitangan.

Apabila pembantu tadbir log masuk kedalam aplikasi mysekolah menggunakan chrome extension, pembantu tadbir dan penolong kanan pentadbiran dan kurikulum atau lebih dikenali sebagai PK1 boleh melihat masa dan laporan kehadiran guru dan kakitangan.

Bagaimana jika guru atau kakitangan yang gagal menggunakan fingerprint, atau ada juga kes dimana selalunya guru atau kakitangan berjaya membuat fingerprint tetapi pada hari tersebut tidak berjaya walaupun sudah mencuba banyak kali.

  1. Pembantu tadbir atau Penolong Kanan Pentadbiran dan Kurikulum log masuk ke dalam aplikasi mysekolah menggunakan extension chrome.
  2. Dashboard akan memaparkan masa masuk, masa keluar dan sebab tidak hadir bagi setiap guru dan kakitangan

Screen Shot 2016-06-16 at 12.24.50 AM

3. Klik pada kotak pilihan –Pilih Sebab– bagi guru atau kakitangan, akan keluar senarai sebab. Pada bahagian akhir senarai terdapat 2 pilihan untuk hadir iaitu hadir (tidak fingerprint) dan hadir (fingerprint gagal)

Screen Shot 2016-06-16 at 12.25.06 AM

4. Jika guru atau kakitangan tersebut memang tidak buat fingerprint kehadiran pilih hadir (tidak fingerprint) dan jika terdapat masalah fingerprint pilih hadir (fingerprint gagal)

5. Setelah salah satu dari 2 pilihan untuk hadir tersebut dipilih, kotak pilihan masa masuk dan masa keluar akan dipaparkan.

Screen Shot 2016-06-16 at 12.25.29 AM

6. Pilih masa masuk dan masa keluar untuk masukkan masa guru tersebut hadir dan pulang.

Screen Shot 2016-06-16 at 12.25.44 AM

 

PS: Jika pihak sekolah atau PIBG berminat untuk melihat demo aplikasi mysekolah. Sila isi borang di bawah dan kami akan menghubungi anda

Jika anda ingin mendapat respon yang lebih pantas, sila whatsapp atau telegram atau sms ke nombor
016-2660020

Klik di sini untuk hubungi kami menggunakan whatsapp

Kod Sekolah (Diperlukan)

Nama Sekolah (Diperlukan)

Nama Pegawai Untuk Dihubungi - Sila masukkan nama, bukan jawatan(Diperlukan)

No. HP (Diperlukan)

Emel

Soalan